Product

C. Tsoclis

Product

C. Tsoclis

C. Tsoclis

Κωδικός:
106253
Description: 

"Σου λέω λοιπον, πως ο άντρας που από καιρό
γυρεύεις και τον απειλείς με τιμωρίες βαριές,
για του Λαΐου το φόνο, βρίσκεται εδώ ανάμεσά μας.
Ξένος λένε πως είναι μέτοικος,
αλλά στο τέλος θα φανεί αληθινός Θηβαίος..."

9,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

"Σου λέω λοιπον, πως ο άντρας που από καιρό γυρεύεις και τον απειλείς με τιμωρίες βαριές, για του Λαΐου το φόνο, βρίσκεται εδώ ανάμεσά μας. Ξένος λένε πως είναι μέτοικος, αλλά στο τέλος θα φανεί αληθινός Θηβαίος..." "Όταν το 1990 πραγματοποίησα το έργο "Μήδεια", ονειρεύτηκα ένα μόνιμο χώρο, όπου θα μπορούσαν να παρουσιάζονται εναλλάξ, επτά ή οκτώ ανάλογα έργα μου, με πρόσχημα τις αρχαίες τραγωδίες. Έτσι, ως φόρο τιμής στους υποθετικούς μας προγόνους, που τόσο θαύμασα στα νεανικά μου χρόνια, αλλά και τόσο αρνήθηκα αργότερα, θέλοντας να απελευθερωθώ και να περπατήσω χωρίς δεκανίκια, εμπνεόμενος από άλλες μικρές, καθημερινές αλλά εξίσου διαχρονικές τραγωδίες ή θαύματα. Ο "Οιδίπους" είναι λοιπόν το δεύτερο έργο αυτού του ανέφικτου τώρα πια ονείρου και πιθανώς το τελευταίο. [...]" (από το σημείωμα του Κώστα Τσόκλη) "Τι μπορεί να γράψει κανείς ακόμη για τον Κώστα Τσόκλη; Έχουν ήδη γραφτεί πολλά. Τι να γραφτεί ακόμη για έναν άνθρωπο που όσο μεγαλώνει, τόσο πιο απρόβλεπτος, πιο ελεύθερος, πιο νέος, πιο φευγάτος γίνεται; Ίσως ήρθε η στιγμή να τον παρακολουθήσουμε να δημιουργεί χωρίς να μιλάμε, ούτε να γράφουμε. Μόνο ας κοιτάμε. [...]" (από το σημείωμα της Κατερίνας Κοσκινά)
Subtitle: 
Συμπερασματικός Οιδίπους
Publications Date: 
2006
Book pages: 
42
Book Dimensions: 
25χ20
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Ο Κώστας Τσόκλης είναι Έλληνας εικαστικός καλλιτέχνης. Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1930. Σπούδασε στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών έως το 1954. Από το 1957 έως το 1960 συνέχισε τις σπουδές του στη Ρώμη με υποτροφία του Ι.Κ.Υ. Από το 1960 έως το 1984 έζησε και εργάστηκε στο Παρίσι, με μια μικρή διακοπή το 1971-72 όπου έμεινε στο Βερολίνο καλεσμένος από τη D.A.A.D. Το 1984 εγκαταστάθηκε μόνιμα στην Αθήνα. Το έργο του απέκτησε διεθνή απήχηση από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 όταν άρχισε να εκθέτει τα προοπτικά "Αντικείμενα". Από τότε συνέχισε να πειραματίζεται συστηματικά με διάφορα μέσα έκφρασης, τη ζωγραφική, τη γλυπτική, το σχέδιο, τη φωτογραφία, τις κατασκευές, το βίντεο, την performance, το φως και τον ήχο, αναζητώντας νέους τρόπους προσέγγισης των αντικειμένων, της φύσης, των μύθων αλλά και των κοινωνικών προβλημάτων. Σταθμό σε αυτόν τον αδιάκοπο προβληματισμό αποτέλεσε η συμμετοχή του στη Μπιενάλε της Βενετίας του 1986, όπου εκπροσώπησε την Ελλάδα με μια σειρά έργων όπως το "Καμακωμένο ψάρι" και τα "Πορτρέτα", ζωγραφικούς πίνακες πάνω στους οποίους προβαλλόταν η βιντεογραφημένη εικόνα. Αυτά αποτέλεσαν την πρόταση για μια "ζωντανή ζωγραφική" (living painting), την οποία εξέλιξε το 1990 με την εισαγωγή του συγκεκριμένου χρόνου θέασης στο εικαστικό έργο τέχνης, για το σύνθετο πολυθέαμα "Μήδεια", που παρουσιάστηκε στο Cadran Solaire στην πόλη Troyes (Γαλλία). Ο Κώστας Τσόκλης έχει πραγματοποιήσει πάνω από εκατό ατομικές εκθέσεις σε Μουσεία και γκαλερί όλου του κόσμου, στο Palais des Beaux-Arts στις Βρυξέλλες (1971), στην Kunsthalle του Ντίσελντορφ (1972), στην Πινακοθήκη Πιερίδη στην Αθήνα (1983), στο Μουσείο Luigi Pecci στο Πράτο της Ιταλίας (2000), στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης της Αθήνας (2000-2001), στο Palazzo Strozzi της Φλωρεντίας (2003) κ.ά. Παρουσίασε το έργο του σε ατομικές εκθέσεις στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές και αμερικανικές πόλεις και συμμετείχε σε σημαντικές ομαδικές διεθνείς διοργανώσεις, όπως η Μπιενάλε του Παρισιού (1963 και 1965), του Sao Paulo (1965) και η Documenta του Κάσσελ (1975). Το 1986 εκπροσώπησε, μαζί με το Χρίστο Καρά, την Ελλάδα στη Biennale της Βενετίας. Το Μουσείο Φρυσίρα παρουσίασε αφιέρωμα στα νεανικά του έργα (1950-59) το 2001. Την ίδια χρονιά πραγματοποιήθηκε μεγάλη αναδρομική του έργου του στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Μαζί με τους Βλάση Κανιάρη, Γιάννη Γαΐτη, Νίκο Κεσσανλή και Δημήτρη Κοντό, συμμετείχε στην καλλιτεχνική ομάδα Gruppo Sigma, στη Ρώμη στα τέλη της δεκαετίας του 1950. Έργα του κοσμούν δημόσιους χώρους, όπως το προαύλιο του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης (Αφιέρωμα στον Αλέξανδρο Ιόλα) και το Σταθμό Εθνικής Αμύνης του Μετρό της Αθήνας (Υπόγειο πάρκο).

Subtitle: 
Συμπερασματικός Οιδίπους
Publications Date: 
2006
Book pages: 
42
Book Dimensions: 
25χ20
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο