Κατηγορίες
 
- Xριστουγεννιάτικα βιβλία - Δώρα
- ΔΩΡΕΑΝ ΒΙΒΛΙΑ -
eBooks
Βιογραφίες
Γενικά βιβλία
Γεύση Διατροφή
Γλώσσα
Εφαρμοσμένες επιστήμες
Θρησκεία
Ιστορία. Γεωγραφία
Καλές τέχνες
Κοινωνικές επιστήμες
Λογοτεχνία
Φιλοσοφία
Φιλοσοφία. Παραφυσικά φαινόμενα. Ψυχολογία
Φυσικές και θετικές επιστήμες
 
   Προσφορές
 
prosfores
 
   Ψηφοφορίες
 
Αγοράζετε μεταχειρισμένα βιβλία:
Σε καμιά περίπτωση.
Μονό σε περίπτωση που δεν υπάρχει καινούργιο.
Γιατί όχι; Αν είναι σε καλή κατάσταση.
Ναι, είναι πολύ πιο οικονομικό.
[ Αποτελέσματα ]
72304 Ψήφοι
93 Σχόλια
 
   Facebook
Small and Medium-sized Enterprises’ (SME) Internationalisation: A UK case study on the impact of motivation on the degree of internationalisation

Small and Medium-sized Enterprises’ (SME) Internationalisation: A UK case study on the impact of motivation on the degree of internationalisation

Κωδικός: 200625

Συγγραφέας: Στουραΐτης, Βασίλειος
Εκδότης: Οσελότος
ISBN: 960-564-243-3
Έτος Έκδοσης: 2015
Κωδικός προϊόντος: 200625

Λιανική τιμή:17.92EUR

τιμή bibliopolio.gr 16.13EUR

Έκπτωση: 1.79EUR
10%

 
Αποστολή σε<br> 1-2 ημέρες. Αποστολή σε
1-2 ημέρες.

Ποσότητα


Περιγραφή Είδους: Βιβλίο

The aim of the study is to investigate the effects of proactive and reactive motivators on UK Small and medium-sized firms choice to internationalise regionally, and on their degree of internationalisation. Within the field of international business, studies on small and medium enterprises (SMEs) and mode of entry have found that SMEs have tended to internationalise and select their mode of entry mostly in a reactive manner and following cautious and incremental commitment routes. In time, with the advent of economic globalization and the change in the global regulatory environment SMEs attitudes towards internationalisation have changed with more and more firms challenging the traditional incremental and gradual model of internationalisation. The study presents 7 hypotheses to test the conceptual framework that different motivators can be split into reactive and proactive and that this has a clear effect on the choice of internationalisation and entry mode, the degree of internationalisation and the degree of regionalization (focusing on UK manufacturing SMEs and their motivations in the EU). Data is collected from 103 UK SMEs and a correlation and multiple regression is run showing the impact and differences of such motivators. Findings prove proactive and reactive motivators can be separated into groups according to their effect and are distinct in themselves whilst also showing which motivators impact the most on regionalization, specific entry mode selection (particularly exporting), and the degree of internationalization. In addition, it is found that government policy can be a clear obstacle or push to internationalization.


Λεπτομέρειες Είδους: Βιβλίο

Κωδικός προϊόντος: 200625
ISBN: 960-564-243-3
Γλώσσα: Ελληνικά
Μήνας Έκδοσης: 3
Έτος Έκδοσης: 2015
Τόπος Έκδοσης: Αθήνα
Αριθμός Σελίδων: 278
Είδος: Βιβλίο
Εξώφυλλο: Μαλακό εξώφυλλο
Τόμοι: 1



 
 
 
 
Δεν υπάρχουν κριτικές προϊόντων.
 
 
 
Γράψτε μια νέα κριτική
 
 
 
 
 
   Καλάθι αγορών
 
Αδειο καλάθι
 
Δωρεάν αποστολή  με παραγγελίες άνω των 70.00EUR στην Ελλάδα.
 
   Εκδότής
 
Οσελότος
Αλλα προϊόντα
 
   Παλιά & σπάνια βιβλία
 
 
   Σπάνια Βιβλία
 
Αριστοφάνους Νεφέλαι
Αριστοφάνους Νεφέλαι
50.00EUR
 
   Ειδοποιήσεις
 
ΕιδοποιήσειςΕιδοποιείστε με για
αλλαγές/ανανεώσεις
του προϊόντος
Small and Medium-sized Enterprises’ (SME) Internationalisation: A UK case study on the impact of motivation on the degree of internationalisation
 
Powered by osCommerce
Copyright ©2002-2017 geostatik & bibliopolio.gr . All rights reserved.