Product

Αισθητική και κριτική θεωρία των αρχετύπων

Product

Αισθητική και σύγχρονη τραγική συνείδηση

Αισθητική και σημειωτική του κινηματογράφου

Κωδικός:
136538
Manufacturer: 
Description: 

Ο κινηματογράφος μας μιλάει. Μας μιλάει με πολλές φωνές που σχηματίζουν σύνθετες αντιστίξεις και θέλει να τον καταλάβουμε.

Το βιβλίο αυτό δεν κάνει μια συστηματική ανάλυση των στοιχείων της κινηματογραφικής γλώσσας, δεν είναι μια γραμματική του κινηματογράφου. Ο σκοπός του είναι να συνηθίσει τον θεατή στην ιδέα ότι υπάρχει μια κινηματογραφική γλώσσα.

0,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Ο κινηματογράφος μας μιλάει. Μας μιλάει με πολλές φωνές που σχηματίζουν σύνθετες αντιστίξεις και θέλει να τον καταλάβουμε. Το βιβλίο αυτό δεν κάνει μια συστηματική ανάλυση των στοιχείων της κινηματογραφικής γλώσσας, δεν είναι μια γραμματική του κινηματογράφου. Ο σκοπός του είναι να συνηθίσει τον θεατή στην ιδέα ότι υπάρχει μια κινηματογραφική γλώσσα. Στην τέχνη, η σχέση ανάμεσα στη γλώσσα και το περιεχόμενο των μεταδιδόμενων μηνυμάτων δεν είναι ίδια με τη σχέση των άλλων σημειωτικών συστημάτων: η γλώσσα εδώ είναι περιεχόμενο και η ίδια, που συχνά γίνεται αντικείμενο του μηνύματος. Αυτό εφαρμόζεται πλήρως στην κινηματογραφική γλώσσα. Δημιουργημένη με ακριβείς καλλιτεχνικούς και ιδεολογικούς σκοπούς, τους υπηρετεί, αναμιγνύεται μαζί τους. Το να καταλάβεις τη γλώσσα ενός φιλμ, σημαίνει ότι κάνεις ένα βήμα προς την κατανόηση της καλλιτεχνικής και ιδεολογικής λειτουργίας του κινηματογράφου. Μέσα από τα έργα του Μελιές, του Αϊζενστάιν, του Ντζίγκα Βερτώφ, του Αντονιόνι, της Ντυράς και πολλών άλλων σκηνοθετών, ο συγγραφέας αναλύει στο βιβλίο του την ψευδαίσθηση της πραγματικότητας, τα προβλήματα του πλάνου και του μοντάζ, τα στοιχεία και τα επίπεδα της κινηματογραφικής γλώσσας, κ.λπ.
Publications Date: 
1982
Book pages: 
165
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Ρώσος σημειολόγος και θεωρητικός της κουλτούρας (Λένινγκραντ, 1922 - Ταρτού Εσθονίας, 1993), συνεχιστής της παράδοσης των ρώσων φορμαλιστών. Δίδαξε σε ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα σημειωτικής ανάλυσης, στο Ταρτού της Εσθονίας, και διετέλεσε μέλος της Εσθονικής Ακαδημίας Επιστημών. Το αρχείο του, το οποίο διασώζεται στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου του Ταρτού, αποτελείται από περισσότερα από 800 έργα. Γνωστότερα από αυτά, μεταφρασμένα στα γαλλικά, είναι: "La Structure du texte artistique", Gallimard, 1973, "Esthetique et semiotique du cinema", Editions Sociales, 1977, "Que donne l'approche semiotique?", 1978, κ.ά., και στα αγγλικά: "Analysis of the Poetic Text", Ann Arbor/University of Michigan Press, 1976, "Semiotics of Cinema", Ann Arbor/University of Michigan Press, 1976, "The Structure of the Artistic Text", Ann Arbor/University of Michigan Press, 1977, "Universe of the Mind: A Semiotic Theory of Culture", I. B. Tauris & Co, 1990, κ.ά.

Publications Date: 
1982
Book pages: 
165
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο