Product

Ιστορία και γενεαλογία του οίκου Καγγελάρη της Κεφαλονιάς (16ος-20ός αιώνες)

Product

Ιστορία και εισηγήσεις του ρωμαϊκού δικαίου

Ιστορία και γεωγραφία στην πρώτη σχολική ηλικία

Κωδικός:
70658
Description: 

Η ένταξη του δομημένου περιβάλλοντος στη θεσμοθετημένη εκπαίδευση και αγωγή εξασφαλίζει μια οικολογική συνθήκη για την ανάπτυξη της χωρικής γνώσης και περιβαλλοντικής ευαισθησίας των παιδιών. Ο ιστορικός χώρος, συγκεκριμένα, ως "ιστορικός πίνακας" του παρελθόντος, χαρακτηρίζεται από δύο λειτουργίες: αποτελεί πηγή συμπυκνωμένης πληροφορίας για τις κοινωνικές δομές και τα προϊόντα πολιτισμού μιας περασμένης εποχής και παράλληλα μπορεί να αξιοποιηθεί από παιδαγωγική άποψη, επηρεάζοντας τη διαμόρφωση αντιλήψεων και στάσεων των παιδιών.

0,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Η ένταξη του δομημένου περιβάλλοντος στη θεσμοθετημένη εκπαίδευση και αγωγή εξασφαλίζει μια οικολογική συνθήκη για την ανάπτυξη της χωρικής γνώσης και περιβαλλοντικής ευαισθησίας των παιδιών. Ο ιστορικός χώρος, συγκεκριμένα, ως "ιστορικός πίνακας" του παρελθόντος, χαρακτηρίζεται από δύο λειτουργίες: αποτελεί πηγή συμπυκνωμένης πληροφορίας για τις κοινωνικές δομές και τα προϊόντα πολιτισμού μιας περασμένης εποχής και παράλληλα μπορεί να αξιοποιηθεί από παιδαγωγική άποψη, επηρεάζοντας τη διαμόρφωση αντιλήψεων και στάσεων των παιδιών. Η πρόσληψη, αποκωδικοποίηση και αναδόμηση των μηνυμάτων που εκπέμπει μπορούν να στοιχειοθετήσουν το περιεχόμενο εκπαιδευτικών προγραμμάτων, τα οποία στοχεύουν στην καλλιέργεια της ορθολογικής σκέψης και αισθητικής αντίληψης των μαθητών, την αύξηση του πολιτιστικού κεφαλαίου τους και γενικότερα τον επαναπροσδιορισμό της σχέσης τους με τα προϊόντα της πολιτιστικής κληρονομιάς. Το βιβλίο αυτό αναπτύσσει μια πειστική επιχειρηματολογία ως προς τη σκοπιμότητα ένταξης των αυθεντικών ιστορικών χώρων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής εμπειρίας και δράσης των παιδιών, ήδη από την είσοδό τους στο σχολείο, προκειμένου να προσεγγίσουν με βιωματικό τρόπο έννοιες από τις επιστημονικές περιοχές της Ιστορίας και της Γεωγραφίας. Στη συνέχεια, περιγράφει λεπτομερώς το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την αξιολόγηση ενός πιλοτικού προγράμματος εκπαιδευτικής παρέμβασης στον ιστορικό χώρο της Αρχαίας Αγοράς της Θεσσαλονίκης, για παιδιά της προσχολικής ηλικίας. Τέλος, διατυπώνει προτάσεις για ανάλογες εκπαιδευτικές εφαρμογές.
Subtitle: 
Εφαρμογή και αξιολόγηση μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης στον ιστορικό χώρο
Publications Date: 
2002
Book ISBN: 
960-343-639-9
Book pages: 
477
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Η Κατερίνα Δημητριάδου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1954. Το 1976 αποφοίτησε από το Τμήμα Ψυχολογίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. και έκτοτε υπηρετεί ως φιλόλογος στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Το 1982 απόκτησε μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδικότητας στα Παιδαγωγικά από τη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. και το 2001 διδακτορικό δίπλωμα στις Επιστήμες της Αγωγής από την Παιδαγωγική Σχολή του Α.Π.Θ. Έχει συμμετάσχει ως επιστημονική συνεργάτιδα σε ερευνητικά προγράμματα του Τομέα Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ., στην Ομάδα Επεξεργασίας Μαθημάτων του Υ.Π.Ε.Π.Θ. για τη διδακτική της ιστορίας, καθώς και στις πρακτικές ασκήσεις των φοιτητών του Τμήματος Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής του Α.Π.Θ. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά της επικεντρώνονται κυρίως σε θέματα Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης και στη διδακτική μεθοδολογία της Ιστορίας. Στη συγγραφική της δράση περιλαμβάνονται: Με ποια κριτήρια επιλέγει ο Έλληνας εκπαιδευτικός το επάγγελμά του, Η εποχή του Λίθου και του Χαλκού στον Ελληνικό Χώρο, Μια διδακτική προσέγγιση (συλλογική εργασία), Η κλασική εποχή Ι, Μια διδακτική προσέγγιση της Ιστορίας από πηγές (συλλογική εργασία).

Subtitle: 
Εφαρμογή και αξιολόγηση μιας εκπαιδευτικής παρέμβασης στον ιστορικό χώρο
Publications Date: 
2002
Book ISBN: 
960-343-639-9
Book pages: 
477
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο