Product

Το ρεμπέτικο και η Θεσσαλονίκη

Product

Το ρεμπέτικο τραγούδι στην Αμερική 1900-1940

Το ρεμπέτικο τραγούδι 1932-1941

Κωδικός:
142560
Manufacturer: 
Description: 

Ήχοι και νότες, εικόνες και λόγια, πρόσωπα και έργα...
Το χθες επιμελώς αποτυπωμένο στο σήμερα=Sounds and strains, pictures and words, faces and acts...
Yesterday carefuly presented in today.

15,04 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Ήχοι και νότες, εικόνες και λόγια, πρόσωπα και έργα... Το χθες επιμελώς αποτυπωμένο στο σήμερα=Sounds and strains, pictures and words, faces and acts... Yesterday carefuly presented in today. Το τραγούδι είναι εκείνο το μέσο ψυχαγωγίας, έκφρασης και δημιουργίας, στο οποίο έχουν άμεση πρόσβαση τα φτωχά κοινωνικά στρώματα. Οι μουσικολόγοι αναφέρουν ότι τα πρώτα τραγούδια δημιουργήθηκαν στον χώρο της υπαίθρου με σκοπό το συντονισμό της ομαδικής εργασίας και στη συνέχεια της εξέλιξης τους, για να συνοδεύσουν μουσικά εκδηλώσεις όπως γάμοι, γιορτές, εξύμνηση τοπικών ή εθνικών ηρώων και να εκφράσουν τον έρωτα. Με την επικράτηση των ιδιαίτερων εκείνων οικονομικών συνθηκών που οδήγησαν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες στην ανέχεια, η θεματολογία των τραγουδιών άλλαξε και στη μουσική εισήχθησαν νέα στοιχεία. Έτσι π.χ. στις φτωχικές παράγκες τις Αμερικής γεννήθηκε το Rhythm n' Blues και η Jazz. Στην Κούβα το Son, στην Πορτογαλία το Fado, στην Αργεντινή το Tango, στον Πειραιά το Ρεμπέτικο. Η εξέλιξη όλων αυτών των μουσικών ειδών είναι αρκετά κοινή. Στην αρχή απορρίφθηκαν από το μουσικό και κοινωνικό κατεστημένο ως τραγούδια του υποκόσμου και ανάξια καλλιτεχνικής αναφοράς. Η θεματολογία τους είναι επίσης κοινή. Ο έρωτας, ο θάνατος , η φτώχεια, οι αγωνίες και τα διάφορα πάθη τους, κυριαρχούν στιχουργικά. Η περιφρονητική στάση τους απέναντι στην κάθε λογής εξουσία τους συντροφεύει. Ο μποέμικος τρόπος ζωής των ηρώων αυτών, η περιφρόνηση στο χρήμα και κάθε υλικό αγαθό και το τραγικό τέλος που τους βρίσκει στο περιθώριο της κοινωνίας είναι επίσης κοινά. Αυτή η έκδοση παρακολουθεί την ιστορική εξέλιξη του ρεμπέτικου τραγουδιού, τα χαρακτηριστικά του, τους σημαντικότερους συντελεστές του και τα έργα τους, καταγράφοντας παράλληλα ηχογραφήσεις της περιόδου 1932-1941=Singing is a singular means of entertainment and expression, a creative force that is directly accessible by the poorer sectors of society. Musicologists agree that the earliest songs were created in the outdoors as a way of synchronising group labour and later evolved as accompaniments to events such as weddings, fetes and celebrations of local or national heroes, and also to express love. As societies changed and the economic conditions that led entire social groups into poverty began to emerge, the subject-matter of songs also changed focus and new elements were introduced into the art. Thus, for example, the shanty towns of America produced rhythm 'n1 blues. In Cuba, the son was born, in Portugal it was the fado, in Argentina the tango and in Piraeus it was the rebetiko. The evolutionary course of all of these genres is pretty much the same. At first they were received by musical and social establishments as being songs of the underworld and unworthy of being viewed as art. They also shared common themes. Love, death, poverty, distress and everyday troubles were the dominant themes of the lyrics, accompanied by a general disdain for all manner of authority. The bohemian lifestyle of the songs' protagonists, contempt for money and all material possessions, and the tragic end that inevitably befalls those on the fringes of society are also common motifs. This collection follows the historical evolution of the Rebetiko song, its characteristics and major contributors with their works, accompanied with recordings from the 1932 - 1941 era.
Publications Date: 
2008
Book ISBN: 
960-6613-57-7
Book pages: 
80
Book Dimensions: 
21χ15
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Σκληρό εξώφυλλο

Ο Πέτρος Ταμπούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1964. Στις σπουδές του συμπεριλαμβάνεται εκτός από τις καθαρά μουσικές και η πληροφορική στο Ε.Μ.Π. Από μικρή ηλικία ασχολήθηκε με τα λαϊκά όργανα και την ελληνική μουσική. Είναι δεξιοτέχνης στο κανονάκι αλλά και σε άλλα λαϊκά όργανα.
Ανακαλύπτοντας την βυζαντινή εκκλησιαστική μουσική και τη θεωρία της, την ελληνική λαϊκή μουσική και γνωρίζοντας πολλούς λαϊκούς οργανοπαίχτες γρήγορα άρχισε να δραστηριοποιείται και σαν συνθέτης και σαν ερευνητής.
Έχει μια ισχυρή παρουσία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και την Ευρώπη με δισκογραφικές εκδόσεις και έρευνα πάνω στην αρχαία και την μεσαιωνική - μεταβυζαντινή κοσμική μουσική και τα ελληνικά λαϊκά όργανα.
Πειραματίστηκε στην ανακατασκευή αλλά και τις τεχνικές παιξίματος αρχαίων ελληνικών οργάνων.
Επίσης έχει επιμεληθεί δισκογραφικές σειρές με ανατυπώσεις ηχογραφήσεων από δίσκους 78 στροφών του ελαφρού, ρεμπέτικου, σμυρναίικου και δημοτικού ελληνικού τραγουδιού.
Στις εργασίες του ανήκουν δισκογραφικές εκδόσεις σχετικές με την παραδοσιακή μουσική των βαλκανικών λαών και το ελληνικό δημοτικό τραγούδι.
Παράλληλα παρουσίασε τραγούδια του σε στίχους του Θοδωρή Γκόνη σε δύο κύκλους τραγουδιών και μελοποίησε το ποίημα "Δωδεκάλογος του Γύφτου" του Κωστή Παλαμά. Τραγούδια του έχουν ερμηνεύσει οι : Γεράσιμος Ανδρεάτος, Ελένη Τσαλιγοπούλου, Ελευθερία Αρβανιτάκη, Αναστασία Μουτσάτσου, Αλέξανδρος Χατζής, Κώστας Παυλίδης, Χριστιάνα, κ.ά.
Έχει συμμετάσχει ως μουσικός σε συναυλίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό συνεργαζόμενος με τους γνωστότερους Έλληνες συνθέτες όπως, τον Γ. Μαρκόπουλο, τον Μ. Χατζιδάκη, τον Ν. Ξυδάκη και άλλους.
Συνέθεσε μουσική για τον εορτασμό το 1996 των 100 χρόνων των σύγχρονων Ολυμπιακών αγώνων που παρουσιάστηκε στο Παναθηναϊκό στάδιο και στην Ατλάντα και παρουσιάζει μουσική του σε συναυλίες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Έχει γράψει μουσική για το θέατρο στην Ελλάδα, συνεργαζόμενος με κρατικά κυρίως θέατρα για παραστάσεις αρχαίου ελληνικού δράματος.
Από το 2000 και μετά άρχισε να γράφει μουσική για τον κινηματογράφο και την τηλεόραση στο εξωτερικό. (Βραζιλία, Καναδάς, ΗΠΑ).
Δημιούργησε και διευθύνει τη μουσική ομάδα "Μέλος αρχαίον" η οποία από το 1996, στα πλαίσια προγραμμάτων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχει εμφανιστεί στην Ελλάδα, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία, Αγγλία, Πολωνία σε διάφορες εκδηλώσεις.

Publications Date: 
2008
Book ISBN: 
960-6613-57-7
Book pages: 
80
Book Dimensions: 
21χ15
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Σκληρό εξώφυλλο