Η γεωμετρική γραφή του Χάντκε και ο εμφανώς προκατασκευασμένος χαρακτήρας των βιβλίων του, που θεωρούνται από τα πλέον λογοκρατούμενα της σύγχρονης λογοτεχνικής παραγωγής, κέντρισαν το ενδιαφέρον μου για την αποκρυπτογράφηση διαγραμμάτων ή ενός πιθανού καννάβου, βάσει των οποίων πιθανό να ήταν γραμμένη η νουβέλα αυτή. Κατέγραψα λοιπόν τα γεγονότα της κάθε μέρας σε αντίστοιχα τετραγωνάκια και επιχείρησα διάφορους συνδυασμούς, αλλά το αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό. Ωστόσο η εργασία αυτή δεν πήγε χαμένη, γιατί έχοντας μπροστά μου μια τόσο λεπτομερή κάτοψη, μπόρεσα να επισημάνω ορισμένα πράγματα πολύ χρήσιμα κατά τη γνώμη μου για την πληρέστερη κατανόηση του βιβλίου. [...] "Η αγωνία του τερματοφύλακα" δεν ανήκει στην κατηγορία των βιβλίων που κατατάσσονται στη "μεγάλη λογοτεχνία". Άλλωστε ο ίδιος ο Χάντκε είπε (αλήθεια, πότε θα συγκεντρωθούν όλες του οι συνεντεύξεις σ' έναν τόμο;) πως "μεγάλη λογοτεχνία μπορεί να υπάρξει μόνον εκεί όπου ο θάνατος δεν είναι παρών από την αρχή...". Πρόκειται όμως για μια πολύ σημαντική λογοτεχνία, που όσο περνάει ο καιρός, τόσο και περισσότερο μας αφορά.
(Από την εισαγωγή του Αλέξανδρου Ίσαρη)
Ο Πέτερ Χάντκε γεννήθηκε το 1942 στην Καρινθία της Αυστρίας, στα σύνορα με τη Σλοβενία. Σπούδασε νομικά στο Πανεπιστήμιο του Γκρατς. Το 1963-1964 συνεργάστηκε με το περιοδικό Manuskripte. Από το 1985 ζει μόνιμα στη Γαλλία.
Από τους πιο πολυσυζητημένους σύγχρονους συγγραφείς, έχει ασχοληθεί σχεδόν με όλα τα είδη του λόγου: ποιήματα, θεατρικά έργα, σενάρια, ταξιδιωτικές εντυπώσεις, μυθιστορήματα.
Για το έργο του τιμήθηκε με τα βραβεία Μπύχνερ (1973) και Κάφκα (1979). Έχει προταθεί πολλές φορές για το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
(φωτογραφία: Isolde Ohlbaum)