Product

Η ηθική (θεωρητική και πρακτική) κατά το 18ο και 19ο αιώνα στην ελληνική εκπαίδευση: Διδακτικά εγχειρίδια, κανόνες σχολικής ζωής και συμπεριφοράς, συστήματα αξιών

Product

Η ηθική αντίληψη της μουσικής στην αρχαία Ελλάδα

Η ηθική αδιαφορία του νόμου

Κωδικός:
112264
Manufacturer: 
Description: 

Συνήθως δίνουμε πολύ μικρότερη σημασία στο τι ακριβώς μας λέει ο νόμος απ' ό,τι στο τι φοβόμαστε ότι θα πάθουμε αν τυχόν τον παρακούσουμε. Αν, όμως, για μια στιγμή έστω, πάρουμε τα λόγια του τοις μετρητοίς, θα διαπιστώσουμε ότι περιμένει να συμμορφωθούμε όχι από φόβο για κάποιο δεινό που ίσως μας επιβάλει αλλά γιατί, λέει, είναι αυτός ο ίδιος ο νόμος που μας το ζητάει.

22,93 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Συνήθως δίνουμε πολύ μικρότερη σημασία στο τι ακριβώς μας λέει ο νόμος απ' ό,τι στο τι φοβόμαστε ότι θα πάθουμε αν τυχόν τον παρακούσουμε. Αν, όμως, για μια στιγμή έστω, πάρουμε τα λόγια του τοις μετρητοίς, θα διαπιστώσουμε ότι περιμένει να συμμορφωθούμε όχι από φόβο για κάποιο δεινό που ίσως μας επιβάλει αλλά γιατί, λέει, είναι αυτός ο ίδιος ο νόμος που μας το ζητάει. Από πού αντλεί ο νόμος το κύρος τέτοιας αυθεντίας στη ζωή μας; Κυρίως όμως, γιατί θα πρέπει άραγε το γεγονός ότι μας ζητά να κάνουμε κάτι, να αποτελεί από μόνο του έναν λόγο για τον καθένα μας προσωπικά να κάνουμε πράγματι αυτό που μας ζητάει; O νομικός θετικισμός, η επικρατέστερη σήμερα αντίληψη για τον νόμο, επιμένει ότι το να υπέχεις μια νομική υποχρέωση δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι πρέπει πράγματι και να πράξεις αντίστοιχα. Αν τυχόν πρέπει πράγματι να κάνεις αυτό που ο νόμος σου ζητά, αυτό δεν οφείλεται -υπογραμμίζει- στο ότι υπάρχει δήθεν κάποια γενική ηθική μας δέσμευση να υπακούμε τον νόμο, αλλά απλώς στο γεγονός ότι εσύ συγκεκριμένα, από την δική σου ιδιαίτερη σκοπιά, θεωρείς ότι έχεις κάποιον προσωπικό λόγο, ηθικό ή άλλο, να πράξεις έτσι. Το αν όμως ο νόμος τυγχάνει της ηθικής σου έγκρισης ή όχι, είναι, για τον νομικό θετικισμό, κάτι που, κατ' αρχήν, αφήνει αδιάφορη την αλήθεια του νόμου. Κατ' αυτόν, ο νόμος δεν έχει ανάγκη την ηθική προκειμένου να υπάρξει ή να γίνει επαρκώς αντιληπτός: ο νόμος είναι νόμος είτε μας αρέσει είτε όχι. Παρ' όλη την ευλογοφάνειά της, όμως, η θέση της ηθικής αδιαφορίας του νόμου δεν είναι αναντίρρητη. Το βιβλίο αυτό παρακολουθεί τις εξελίξεις που καθιέρωσαν τον νομικό θετικισμό σε ανυπέρβλητο σχεδόν ορίζοντα του στοχασμού για τον νόμο, αλλά και επιχειρεί να δείξει ότι την θεωρητική του επιτυχία οφείλει στη σταδιακή εγκατάλειψη της προγραμματικής του θέσης περί ηθικής αδιαφορίας.
Subtitle: 
Νομικός θετικισμός και αναλυτική φιλοσοφία
Publications Date: 
2006
Book ISBN: 
960-435-106-0
Book pages: 
399
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Ο Ανδρέας Τάκης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1965. Σπούδασε νομικά και φιλοσοφία στην Αθήνα και τις Βρυξέλλες και σήμερα είναι Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη, υπεύθυνος του Τομέα Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, και έχει εκλεγεί επίκουρος καθηγητής στη Νομική Σχολή του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Σήμερα είναι Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής στο Υπουργείο Εσωτερικών. Έχει δημοσιεύσει τα έργα "Η ηθική αδιαφορία του νόμου" (2006) και "Για την ελευθερία της τέχνης" (2008), καθώς και πολλά άρθρα πολιτικής και ηθικής φιλοσοφίας και συνταγματικού δικαίου, έχει επιμεληθεί επιστημονικά την ελληνική έκδοση της "Θεωρίας της δικαιοσύνης" του John Rawls και έχει εκδώσει, μαζί με τον Αντώνη Μανιτάκη τον συλλογικό τόμο "Τρομοκρατία και δικαιώματα".

Subtitle: 
Νομικός θετικισμός και αναλυτική φιλοσοφία
Publications Date: 
2006
Book ISBN: 
960-435-106-0
Book pages: 
399
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο