Product

Ομιλίαι περί μετανοίας, εξομολογήσεως και θείας ευχαριστίας

Product

Ομιλίες - άρθρα

Ομιλίες

Κωδικός:
118408
Manufacturer: 
Description: 

Τo παραδοσιακό μας Λαϊκό Θέατρο, Ζακυνθινές Ομιλίες, συνεχίζεται με νέους δημιουργούς που χρησιμοποιούν νέες πηγές έμπνευσης από τον κοινωνικό και πολιτιστικό μας περίγυρο. Η παρουσία στο νησί μας του Οικολογικού Κινήματος και σε συνέχεια του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, για να προστατευτεί η θαλάσσια χελώνα που γεννά στις παραλίες μας, δημιούργησε προβλήματα και δυσκολίες στην τουριστική εκμετάλλευση των παραλιών .

0,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Τo παραδοσιακό μας Λαϊκό Θέατρο, Ζακυνθινές Ομιλίες, συνεχίζεται με νέους δημιουργούς που χρησιμοποιούν νέες πηγές έμπνευσης από τον κοινωνικό και πολιτιστικό μας περίγυρο. Η παρουσία στο νησί μας του Οικολογικού Κινήματος και σε συνέχεια του Εθνικού Θαλάσσιου Πάρκου Ζακύνθου, για να προστατευτεί η θαλάσσια χελώνα που γεννά στις παραλίες μας, δημιούργησε προβλήματα και δυσκολίες στην τουριστική εκμετάλλευση των παραλιών . Από τη μία λοιπόν οι οικολόγοι, από την άλλη αυτοί που εκμεταλλεύονται τις παραλίες. Περιορισμοί επεβλήθησαν, όροι τέθηκαν, οικογένειες αναστατώθηκαν, σχέσεις -ως και έρωτες -αναπτύχθηκαν . Συφορέλια μας ο οικολόγος ερωτεύεται κόρη ομπρελά! Η παράδοση της Ζακυνθινής Ομιλίας βρήκε καινούριους προσανατολισμούς εκφράζοντας τα καινούρια δεδομένα της σύγχρονης ζωής μας, έχοντας πάντα το κέφι, την οξύτητα, το νεύρο, την αμεσότητα που της εξασφαλίζει η λαϊκς προέλευση. Η Ζακυνθινή Ομιλία, που γεννήθηκε τον 170 αιώνα (χωρίς να είναι απόλυτα ξεκαθαρισμένο ), συνεχίζεται και στις μέρες μας με επιτυχία και με όλα εκείνα τα στοιχεία που την κάνουν αντάξια της καταγωγής της. Από την "Ερωφίλη", τη "Θυσία του Αβραάμ", τη "Γαίδουροκαβάλα" δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν οι Ζακυνθινές Ομιλίες του 210υ αιώνα. Διασκεδάσαμε με την ομιλία "Γάμος μετ' εμποδίων" που έγραψε ο Διονύσης Γιατράς και παρουσιάστηκε στο γεμάτο κόσμο πλάτωμα της Φανερωμένης στη Λιθακιά, την περίοδο της φετινής Αποκριάς. Γελάσαμε με τη σατυρική πένα του Διονύση Γιατρά, που αναπαράστησε με ειρωνεία και μπρίο τις συγκρούσεις ανάμεσα σε Ζακυνθινούς και χελωνάδες. Η μαεστρία του Γιατρά απέδειξε ότι και στην εποχή μας, όπως ανέκαθεν, η Ομιλία είναι βασικά μια σάτιρα. Σατιρίζονται λοιπόν οι οικολόγοι ως αιθεροβάμονες ξερόλες και οι Ζακυνθινοί ως παραδόπιστοι ομπρελάδες και τουριστογδύτες. Άθρωποι καθημερινοί, στόχοι συγκεκριμένοι. Δεν έχουμε βέβαια εδώ γκιόστρα (κονταροχτύπημα), αλλά οι διενέξεις, η απαγγελία και η σκηνική παρουσίαση είναι μέσα στην επικαιρότητα, κι όλα αυτά δοσμένα με σατυρική δεξιοτεχνία, που βγάζει πολύ γέλιο και χειροκρότημα. Το έντονο τοπικό χρώμα, που κυριαρχεί, η διδασκαλία της Ομιλίας στους ερασιτέχνες συγχωριανούς μας από τον Κώστα Σκαντάλη αξίζει έπαινο και ευχή να συνεχιστεί αυτή η παραδοσιακή μας κληρονομιά. ΝΙΚΟΣ ΛΑΛΩΤΗΣ ΖΑΚΥΝΘΟΣ 20/05/2004
Subtitle: 
Γάμος μετ' εμποδίων. Η ωραία κοιμωμένη (διασκευή στο ομώνυμο παραμύθι). Γερακιώτης δήμαρχος
Publications Date: 
2004
Book ISBN: 
960-87833-5-6
Book pages: 
94
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Ζάκυνθος
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Διακεκριμένος μουσικολόγος, μουσικοκριτικός, πιανίστας, συνθέτης και επί δεκαετίες μουσικοκριτικός στο "Βήμα" και στην "Ελευθεροτυπία", ο Διονύσιος Γιατράς (7 Ιουλίου 1908 - 2 Μαρτίου 2000) υπήρξε ο πρόδρομος της μουσικολογίας στην Ελλάδα ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1950 και ο εισηγητής σε ευρωπαϊκό επίπεδο της έννοιας του μουσικού ανθρωπισμού. Υπήρξε ο σθεναρός υπερασπιστής της προσφοράς της επτανησιακής μουσικής και εκείνος που ανέδειξε τη σημασία της ως συνδετικού κρίκου της Ελλάδας με την Ευρώπη.
Το οικογενειακό του περιβάλλον έπαιξε καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωσή του. Γεννημένος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, πήρε τα πρώτα μαθήματα πιάνου από τη μητέρα του Ελένη, η οποία λαμπρή μουσικός η ίδια, δίδαξε πιάνο και στα οκτώ παιδιά της. Από τον πατέρα του Γεώργιο, ζακυνθινό στην καταγωγή, κληρονόμησε την αγάπη για τον επτανησιακό πολιτισμό. Σε αυτές τις οικογενειακές του καταβολές θα πρέπει να προστεθούν και τα ερεθίσματα που δέχθηκε από το κοσμοπολίτικο περιβάλλον της Αλεξάνδρειας στο οποίο μεγάλωσε και το οποίο του μετέδωσε την αγάπη για τον ευρωπαϊκό πολιτισμό.
Μέχρι τα 25 του χρόνια εργάστηκε στην Αλεξάνδρεια ως τραπεζικός υπάλληλος, ενώ παράλληλα μελετούσε πιάνο και σπούδαζε αρμονία και σύνθεση δι’ αλληλογραφίας στην Ecole Universelle του Παρισιού με Γάλλους πανεπιστημιακούς (Ζυλ Μουκέ, Ζαν Ντερέ, Αλμπέρ Μπερτελέν, Αντόλφ Μπορσάρ, κ.ά.). Το 1933 παραιτήθηκε από την τράπεζα στην οποία εργαζόταν και ήρθε για πρώτη φορά στην Ελλάδα με στόχο να συνεχίσει και να ολοκληρώσει τις μουσικές σπουδές του. Σπούδασε πιάνο, αρμονία και αντίστιξη με τους καθηγητές Αντίοχο Ευαγγελάτο, Μάριο Βάρβογλη και Κ. Σφακιανάκη στο Ωδείο Αθηνών και στο Ελληνικό Ωδείο. Το 1935, με την ολοκλήρωση των σπουδών του, επέστρεψε στην Αίγυπτο και το 1938 παντρεύτηκε στην Αθήνα με την επίσης αλεξανδρινή Εστέρ-Ελισάβετ Σουσάνα.
Εξέδωσε τα βιβλία «Προβλήματα Μουσικού Ανθρωπισμού» (εκδόσεις Δίφρος, 1972), «Η κρίση της Κριτικής» (εκδόσεις Δωδώνη, 1982), «Μουσικοί Προσανατολισμοί και Αποπροσανατολισμοί» (εκδόσεις Δωδώνη, 1984) και το «Αττικό πλήρες δράμα ως μορφή τέχνης» (εκδόσεις Εστία, 1991).
Το βιβλίο του «Η Μουσική Ευρώπη» (εκδόσεις Γαβριηλίδης, 2012) αποτελείται από επιλογή άρθρων του που δημοσιεύθηκαν όλα στην εφημερίδα Το Βήμα, με την εξαίρεση ενός άρθρου που δημοσιεύθηκε στην Ελευθεροτυπία, και τα οποία ο ίδιος ο συγγραφέας είχε επιλέξει να εκδώσει κάποια στιγμή σε βιβλίο. Από τις πρώτες σελίδες ο αναγνώστης θα αντιληφθεί ότι στο βιβλίο αυτό περιέχονται σκέψεις και προβληματισμοί με διαχρονική αξία γύρω από την ιστορία, την πορεία και το μέλλον της μουσικής τέχνης, σε συνδυασμό με εύστοχες παρατηρήσεις για τη διαδρομή του ευρωπαϊκού πολιτισμού.

Subtitle: 
Γάμος μετ' εμποδίων. Η ωραία κοιμωμένη (διασκευή στο ομώνυμο παραμύθι). Γερακιώτης δήμαρχος
Publications Date: 
2004
Book ISBN: 
960-87833-5-6
Book pages: 
94
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Ζάκυνθος
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο