Product

Τριαντάφυλλα κι αγκάθια της Κωνσταντινούπολης

Product

Τριαντάφυλλο στο στήθος

Τριανταφυλλίδης

Κωδικός:
71531
Description: 

Στη λογοτεχνία και στις καλές τέχνες το "Τριάντα" έχει αποκτήσει έναν σχεδόν μονοσήμαντο και αποκλειστικό σύνδεσμο με τη δημιουργία που διαποτίζεται από το ιδεολόγημα της ελληνικής ταυτότητας. Ως αφήγηση έφτασε σε μια ευτυχή κορύφωση αφού οι αντιλήψεις των φορέων της, όπως κρυσταλλώθηκαν στο έργο τους, έγιναν το κριτήριο για επιτεύγματα στο εθνικό λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό πεδίο. Στη "Γενιά του Τριάντα" ανήκουν και σήμερα οι δικαιωμένοι κλασικοί της ποίησης, της πεζογραφίας και της ζωγραφικής του μεσοπολέμου.

58,50 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Στη λογοτεχνία και στις καλές τέχνες το "Τριάντα" έχει αποκτήσει έναν σχεδόν μονοσήμαντο και αποκλειστικό σύνδεσμο με τη δημιουργία που διαποτίζεται από το ιδεολόγημα της ελληνικής ταυτότητας. Ως αφήγηση έφτασε σε μια ευτυχή κορύφωση αφού οι αντιλήψεις των φορέων της, όπως κρυσταλλώθηκαν στο έργο τους, έγιναν το κριτήριο για επιτεύγματα στο εθνικό λογοτεχνικό και καλλιτεχνικό πεδίο. Στη "Γενιά του Τριάντα" ανήκουν και σήμερα οι δικαιωμένοι κλασικοί της ποίησης, της πεζογραφίας και της ζωγραφικής του μεσοπολέμου. Ωστόσο υπάρχει και ένα άλλο Τριάντα στη ζωγραφική. Οι καλλιτέχνες του χαράσσουν μια διαφορετική οδό από την κυρίαρχη των στερεοτύπων της ελληνικότητας. Παραδειγματικός άξονας αυτού του άλλου Τριάντα στη ζωγραφική είναι το έργο του Τριανταφυλλίδη. Η ζωγραφική του, όπως και άλλων καλλιτεχνών της ίδιας αντίληψης είχε φτάσει στη δεκαετία του Τριάντα να δίνει τη δική της συντεταγμένη μέσα από ένα μεστό έργο του οποίου το "μειονέκτημα" έναντι του άλλου ήταν ότι βρισκόταν εκτός του συγκεκριμένου ιδεολογικού πλαισίου της "ελληνικότητας". Το έργο τους αποτελούσε και εκείνο την έκφραση μιας κοσμοαντίληψης. Η εθνική ταυτότητα δεν τους απασχολούσε χωρίς, φυσικά, αυτό να σημαίνει ότι είχαν μικρότερο βαθμό εθνικής συνείδησης ή ευαισθησίας από τους "ελληνοκεντρικούς". Στη δική τους κοσμοαντίληψη καλλιτεχνική δημιουργία ήταν η υποκειμενική έκφραση με τα μέσα της ζωγραφικής.
Subtitle: 
Ένα άλλο τριάντα στη ζωγραφική
Publications Date: 
2002
Book ISBN: 
960-12-1083-0
Book pages: 
384
Book Dimensions: 
32χ25
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Δερματόδετο

Ο Αντώνης Κωτίδης γεννήθηκε και ζει στη Θεσσαλονίκη. Διδάσκει Ιστορία της Τέχνης στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει γράψει τα βιβλία: Ο ζωγράφος Μαλέας (1982), Για τον Παρθένη (1984), Μοντερνισμός και "Παράδοση" στην ελληνική τέχνη του μεσοπολέμου (1993), Η ζωγραφική του 19ου αιώνα - Ελληνική τέχνη (1995), Μαλέας (2000), Αλέξης Μπαρκόφ (2000), Το μεταπολεμικό πρόσωπο της ελληνικής τέχνης (2000). Έχει συνεργαστεί σε συλλογικές εκδόσεις όπως η ελληνική έκδοση Rizzoli Όλο το έργο του Ραφαήλ (1995), Παγκόσμια τέχνη της εκπαιδευτικής ελληνικής εγκυκλοπαίδειας (1998), Τέτσης (1999), Το λεξικό ελλήνων καλλιτεχνών της Μέλισσας (1997-2000), Την ιστορία του Ελληνικού Έθνους, ΙΣΤ (2000), Εθνική πινακοθήκη 100 χρόνια - τέσσερις αιώνες νεοελληνικής ζωγραφικής (2000) κ.α. Κείμενά του έχουν δημοσιευτεί σε ειδικά και ευρύτερης κυκλοφορίας έντυπα.

Subtitle: 
Ένα άλλο τριάντα στη ζωγραφική
Publications Date: 
2002
Book ISBN: 
960-12-1083-0
Book pages: 
384
Book Dimensions: 
32χ25
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Δερματόδετο