Product

Γιατροσόφια

Product

Γιατροσόφια, γητειές, ξόρκια και σημάδια του καιρού από τη Χίο

Γιατροσόφια 16ου αιώνα

Κωδικός:
133222
Description: 

Κατά το 16ο αιώνα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη οι επιστήμες βρίσκονται σε άνθηση, η ιατρική αποδεσμεύεται από το δογματισμό του παρελθόντος και μπαίνει σε νέες βάσεις. Ο ελλαδικός χώρος την εποχή αυτή τουρκοκρατείται και, όπως είναι γνωστό, η επιστημονική παιδεία είναι ανύπαρκτη. Ο ελληνισμός της διασποράς, ωστόσο, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά δεδομένα, γίνεται μέτοχος των επιστημονικών επιτευγμάτων της εποχής, πολλοί από τους ομογενείς σπουδάζουν την ιατρική επιστήμη και διαπρέπουν στον επιστημονικό τους τομέα.

0,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Κατά το 16ο αιώνα, όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη οι επιστήμες βρίσκονται σε άνθηση, η ιατρική αποδεσμεύεται από το δογματισμό του παρελθόντος και μπαίνει σε νέες βάσεις. Ο ελλαδικός χώρος την εποχή αυτή τουρκοκρατείται και, όπως είναι γνωστό, η επιστημονική παιδεία είναι ανύπαρκτη. Ο ελληνισμός της διασποράς, ωστόσο, ακολουθώντας τα ευρωπαϊκά δεδομένα, γίνεται μέτοχος των επιστημονικών επιτευγμάτων της εποχής, πολλοί από τους ομογενείς σπουδάζουν την ιατρική επιστήμη και διαπρέπουν στον επιστημονικό τους τομέα. Στον τουρκοκρατούμενο ελληνισμό υπάρχει κατά την περίοδο αυτή ένας περιορισμένος αριθμός γιατρών και φυσικά απουσιάζει η οργανωμένη περίθαλψη. Έτσι το προβάδισμα έχει η λαϊκή ιατρική, που την ασκούσαν διάφοροι κατά τόπους εμπειρικοί, κυρίως, γιατροί. Φυσικά, λαϊκή ιατρική, κοινώς γιατροσόφια, δε σήμαινε αναγκαστικά εικασίες απαίδευτων ανθρώπων. Άλλωστε μπορεί ο ελληνισμός να ήταν σκλαβωμένος, αλλά η μακραίωνη πολιτιστική του παράδοση, η πνευματική του παιδεία σε όλες τις επιστήμες και στην ιατρική είχαν βαθιές ρίζες. Τόσο στα ομηρικά έπη, όσο και στον Ηρόδοτο υπάρχουν αναφορές γιατρών και θεραπειών που εφαρμόζονταν, για την ίαση ασθενών. Ο Παιήονας θεραπεύει τον Άρη βάζοντας πάνω στην πληγή του βότανα, ενώ με βότανα, το νηπενθές και το μώλυ, αντιμετωπίζουν τόσο η Ελένη στη Σπάρτη τη θλίψη των καλεσμένων της που θρηνούν για το χαμένο Οδυσσέα, όσο και ο Οδυσσέας τα μάγια της Κίρκης. Ο Ηρόδοτος μάλιστα αναφέρει στις Ιστορίες του (ΙΙ, 84) ότι στην Αίγυπτο υπήρχαν ιερείς γιατροί, που αποκτούσαν τις ιατρικές τους γνώσεις σε σχολές που υπήρχαν στους χώρους λατρείας και ήταν χωρισμένοι σε ειδικότητες. [...] (από την εισαγωγή του βιβλίου)
Publications Date: 
2008
Book ISBN: 
960-467-031-Χ
Book pages: 
117
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Η Λαμπρινή Μάνου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στη Θεσσαλονίκη του Α.Π.Θ. (ΜΝΕΣ) και είναι διδάκτωρ Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει ειδικευτεί στη Μεταβυζαντινή - Μεσαιωνική Φιλολογία και επί διετία υπήρξε συνεργάτης σε ερευνητικό πρόγραμμα του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Εργάστηκε επί σειρά ετών ως φιλόλογος στο Πειραματικός Λύκειο Αναβρύτων και σήμερα υπηρετεί στο Ευρωπαϊκό Σχολείο Μονάχου στη Γερμανία. Πήρε μέρος σε διεθνή συνέδρια με εισηγήσεις σχετικές με ανέκδοτα δημώδη κείμενα του 16ου αιώνα. Το 1998 δημοσίευσε τη διδακτορική της διατριβή με τίτλο "Δαμασκηνός Στουδίτης. Βίος και έργο" και έκτοτε άρθρα και εισηγήσεις της έχουν δημοσιευτεί στο περιοδικό "Βυζαντινά" και σε τόμους Πρακτικών των Διεθνών Συνεδρίων που έλαβε μέρος.

Publications Date: 
2008
Book ISBN: 
960-467-031-Χ
Book pages: 
117
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Θεσσαλονίκη
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο