Product

Ο λόγος της απουσίας

Product

Ο λόγος της κρίσης

Ο λόγος της εικόνας

Κωδικός:
58184
Description: 

Η τηλεοπτική επικοινωνία, σε συνδυασμό με την εμπορευματική συμβολική παραγωγή, οδηγεί στην κρίση των ιδεολογιών της νεωτερικότητας και στην εμφάνιση της "εικονικής ιδεολογίας". Η τηλεόραση και η εικόνα στο σύνολό της δεν καταργεί την ιδεολογία, αλλά την περισώζει, θυσιάζοντας τους ιδεολόγους και τον εξειδικευμένο (κυρίως έντυπο) ιδεολογικό λόγο. Η εικονική ιδεολογία συμβιβάζει τις κοινωνικές αντιθέσεις με φυγόκεντρο τρόπο.

24,92 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Η τηλεοπτική επικοινωνία, σε συνδυασμό με την εμπορευματική συμβολική παραγωγή, οδηγεί στην κρίση των ιδεολογιών της νεωτερικότητας και στην εμφάνιση της "εικονικής ιδεολογίας". Η τηλεόραση και η εικόνα στο σύνολό της δεν καταργεί την ιδεολογία, αλλά την περισώζει, θυσιάζοντας τους ιδεολόγους και τον εξειδικευμένο (κυρίως έντυπο) ιδεολογικό λόγο. Η εικονική ιδεολογία συμβιβάζει τις κοινωνικές αντιθέσεις με φυγόκεντρο τρόπο. Συμβάλλει στην ανάκληση παραδοσιακών αντιλήψεων και στην άρθρωσή τους με το σύγχρονο πολιτισμό, καθώς και σ' ένα γενικευμένο κοινωνικό και πολιτικό συντηρητισμό. Αποτελεί σύνθεση των καθιερωμένων ιδεολογιών και γι' αυτό, μαζί με τον καταναλωτισμό, προβάλλει ρατσιστικές αντιλήψεις, ριζοσπαστικές απόψεις, σοσιαλιστικές ιδέες κ.ο.κ. Παράγει οικονομικές σχέσεις και τρόπο ζωής, που στη συνέχεια εξυπηρετεί τις σχέσεις εξουσίας. Λειτουργεί ως πολλαπλασιαστής των επιμέρους ιδεολογιών και γίνεται το έδαφος πάνω στο οποίο οργώνεται ο πολιτικός λόγος. Ο λόγος της εικόνας συνιστά μια "υπερσφαίρα" στην οποία απορροφώνται και αναδιοργανώνονται οι σχέσεις δημόσιας, ιδιωτικής σφαίρας και κράτους.
Subtitle: 
Ιδεολογία και πολιτική
Publications Date: 
2001
Book ISBN: 
960-02-1457-3
Book pages: 
477
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Ο Γιώργος Πλειός διδάσκει στο Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών, ενώ παράλληλα διευθύνει το Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ. Κατά το παρελθόν δίδαξε στα Πανεπιστήμια Κρήτης και Ιωαννίνων. Έχει συγγράψει τις εξής μελέτες: "Τα "εθνικά θέματα" στη δίνη των ΜΜΕ" (Σιδέρης, 2011· με τον Χ. Φραγκονικολόπουλο), "Πολιτισμός της εικόνας και εκπαίδευση" (Πολύτροπον, 2005), "Ο λόγος της εικόνας: Ιδεολογία και πολιτική" (Παπαζήσης, 2001), "Κινούμενη εικόνα και καλλιτεχνική επικοινωνία" (Δελφίνι, 1993). Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 40 επιστημονικές εργασίες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, με κυριότερες, κατά τα τελευταία 5 χρόνια, τις εξής: "Η ενημέρωση στην blogόσφαιρα: Νέο μέσο - παλιές λογικές;", "Fame and symbolic value in celebrity activism and diplomacy", "Publicity and private life within the Greek blogosphere" (με άλλους), "En Blogs: Από το διαδίκτυο στην blogόσφαιρα", "Ο πολιτισμός των ειδήσεων", "News and views about Europe in Greece", "Election news coverage in Greece: Between two logics" (με τον Ν. Δεμερτζή), "Η προβολή των πολιτικών θεσμών από τις τηλεοπτικές ειδήσεις" (με τον Σ. Παπαθανασόπουλο), "Περιεχόμενο και ποιότητα της τηλεοπτικής ενημέρωσης" κ.ά. Επίσης έχει παρουσιάσει περισσότερες από 40 επιστημονικές εργασίες σε ελληνικά και ξένα επιστημονικά συνέδρια, ενώ έχει πραγματοποιήσει ως επιστημονικός υπεύθυνος περισσότερες από 20 έρευνες για τα ΜΜΕ. Απόψεις του φιλοξενούνται τακτικά σε ελληνικά και ξένα ΜΜΕ. Τα επιστημονικά του ενδιαφέροντα εντοπίζονται στον ευρύτερο χώρο της κοινωνιολογίας των ΜΜΕ και, ειδικότερα, των εικονιστικών μέσων, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολείται ερευνητικά και συγγραφικά με τις ειδήσεις.

Subtitle: 
Ιδεολογία και πολιτική
Publications Date: 
2001
Book ISBN: 
960-02-1457-3
Book pages: 
477
Book Dimensions: 
21χ14
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο