Product

Το φανταστικό μουσείο

Product

Το φανταστικό νησί

Το φανταστικό μουσείο των μουσικών έργων

Κωδικός:
100676
Manufacturer: 
Αuthor: 
Description: 

Το βιβλίο που άλλαξε τον τρόπο που μιλάμε για τη μουσική κατέκτησε σχετικά γρήγορα τον τίτλο του κλασικού. Μετά το 1992, που κυκλοφόρησε το "Φανταστικό μουσείο των μουσικών έργων", η έννοια του μουσικού έργου βρέθηκε στο προσκήνιο των περί μουσικής συζητήσεων μεταξύ μουσικών, μουσικολόγων, αλλά και απλών φιλόμουσων.

28,09 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Το βιβλίο που άλλαξε τον τρόπο που μιλάμε για τη μουσική κατέκτησε σχετικά γρήγορα τον τίτλο του κλασικού. Μετά το 1992, που κυκλοφόρησε το "Φανταστικό μουσείο των μουσικών έργων", η έννοια του μουσικού έργου βρέθηκε στο προσκήνιο των περί μουσικής συζητήσεων μεταξύ μουσικών, μουσικολόγων, αλλά και απλών φιλόμουσων. Ενώ η χρήση της έννοιας του "έργου" είναι εντελώς μη προβληματική στην περίπτωση της "Πέμπτης Συμφωνίας" του Μπετόβεν ή της "Ιεροτελεστίας της άνοιξης" του Στραβίνσκι, κατά πόσο νομιμοποιούμαστε να αναφερόμαστε με την ίδια έννοια στη "Λειτουργία σε σι ελάσσονα" του Μπαχ ή σε μια ακολουθία του Κουκουζέλη, στο 4' 33" του Κέιτζ ή στο "Round midnight" του Θελόνιους Μονκ; Κατά πόσο δικαιούται ένας τραγουδοποιός να ονομάζει "έργα" τα δημιουργήματά του; Η Γκερ προσπαθεί να κατασκευάσει τα κριτήρια που θα μας βοηθήσουν να απαντήσουμε σε αυτά και άλλα ερωτήματα, σχετικά με την οντολογία του έργου τέχνης, τη γένεση, τη ζωή και το θάνατο των χρησιμοποιούμενων μουσικών όρων και εννοιών, τη νοηματοδότηση και αξιολόγηση της μουσικής σε σχέση με το εκάστοτε ευρύτερο πνευματικό πλαίσιο, αλλά και με τις άλλες τέχνες. Στο πρώτο μέρος του βιβλίου η Γκερ ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς της με την αναλυτική αισθητική, στην οποία καταλογίζει αποτυχία διάκρισης της έννοιας του έργου τέχνης λόγων των μεθοδολογικών αγκυλώσεων και της συγχρονικής, αντιστορικής, προοπτικής της. Στο δεύτερο μέρος η Γκερ επιχειρεί μια επισκόπηση του συνόλου της γνωστής ιστορίας της μουσικής, με σκοπό να στηρίξει τον κεντρικό ισχυρισμό του βιβλίου, ότι δηλ. η έννοια του έργου είναι μια σχετική, ιστορική έννοια, η οποία αναδύθηκε στο πλαίσιο της έντεχνης ευρωπαϊκής μουσικής στο κατώφλι του 19ου αιώνα.
Subtitle: 
Ένα δοκίμιο για τη φιλοσοφία της μουσικής
Publications Date: 
2005
Book ISBN: 
960-7651-41-3
Book pages: 
529
Book Dimensions: 
20χ12
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο

Η Λύντια Γκερ γεννήθηκε το 1960 σε μουσική οικογένεια (πατέρας ο συνθέτης Αλεξάντερ Γκερ - παππούς ο μαέστρος, ερμηνευτής και μελετητής του Νίκου Σκαλκώτα, Βάλτερ Γκερ). Σπούδασε φιλοσοφία (διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο Καίμπριτζ με τίτλο "Το μουσικό έργο") και δημοσίευσε σειρά άρθρων και μονογραφιών πάνω στην αισθητική της μουσικής, τη σχέση της τέχνης και πολιτικής, με ιδιαίτερη έμφαση στη σκέψη του 19ου και του 20ού αιώνα. Το 1998 δημοσίευσε το "The quest for voice" με θέμα τη διαπλοκή μουσικής, πολιτικής και φιλοσοφίας στο έργο του Ρίχαρντ Βάγκνερ, ενώ το 2006 θα κυκλοφορήσει, σε συνεργασία με τον Ντάνιελ Χέρβιτς, μονογραφία πάνω στην πρόσληψη του μοτσάρτειου Ντον Τζοβάνι. Διδάσκει φιλοσοφία στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια της Νέας Υόρκης.

Subtitle: 
Ένα δοκίμιο για τη φιλοσοφία της μουσικής
Publications Date: 
2005
Book ISBN: 
960-7651-41-3
Book pages: 
529
Book Dimensions: 
20χ12
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο