Product

Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική: Ποιότητα ζωής ατόμων με αναπηρία: Δείκτης κοινωνικής ένταξης και ενσωμάτωσης

Product

Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική: Σχολικός και επαγγελματικός προσανατολισμός ατόμων με αναπηρία

Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική: Σχολική ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Κωδικός:
131295
Description: 

Το τετράτομο έργο "Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική" αποτελεί συμβολή στην προσπάθεια προσέγγισης και αντιμετώπισης του προβλήματος της ένταξης και ενσωμάτωσης των Ατόμων με Αναπηρία (Προσώπων με Αναπηρία κατά τον συγγραφέα) στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με βελτίωση των σχετικών όρων και προϋποθέσεων και κατά συνέπεια και της ποιότητας ζωής τους. Προς τον σκοπό αυτό περιγράφονται σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμοσμένες πρακτικές για τη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωσή τους.

0,00 €

Διαθεσιμότητα: 
Out of stock

Ειδοποιήστε με όταν το προϊόν είναι ξανά διαθέσιμο.

Το τετράτομο έργο "Εισαγωγή στην ειδική παιδαγωγική" αποτελεί συμβολή στην προσπάθεια προσέγγισης και αντιμετώπισης του προβλήματος της ένταξης και ενσωμάτωσης των Ατόμων με Αναπηρία (Προσώπων με Αναπηρία κατά τον συγγραφέα) στο κοινωνικό γίγνεσθαι, με βελτίωση των σχετικών όρων και προϋποθέσεων και κατά συνέπεια και της ποιότητας ζωής τους. Προς τον σκοπό αυτό περιγράφονται σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμοσμένες πρακτικές για τη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωσή τους. Απευθύνεται στους σπουδαστές, που παρακολουθούν σχετικά μαθήματα, αλλά και στα ίδια τα πρόσωπα με αναπηρία και το περιβάλλον τους και, γενικά, προς όλους όσοι ασχολούνται αμέσως ή εμμέσως, προπαρασκευαστικά ή παράλληλα με τα ζητήματα που προαναφέραμε (εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, θεραπευτές του λόγου, σχολικοί νοσηλευτές, φυσικοθεραπευτές, επαγγελματικοί σύμβουλοι κ.ά.). Στον παρόντα Α΄ τόμο περιλαμβάνονται έξι μέρη: Στο πρώτο μέρος, εξετάζονται η θέση των Ατόμων με Αναπηρία (Α.Μ.Α.) διαχρονικά (χθες-σήμερα-αύριο), η φιλοσοφία, η θεματική και ο σκοπός της Ειδικής Αγωγής, το δίλημμα της κατηγοριοποίησης, η διάγνωση των ειδικών αναγκών εννοιολογικοί προσδιορισμοί, διακηρύξεις ψηφίσματα, πρότυποι κανόνες, πολιτική της Ε.Ε. Στο δεύτερο, παρουσιάζονται τα ζητήματα που αφορούν στη σχολική ένταξη των Α.Μ.Α. (προβλήματα, προϋποθέσεις, οργάνωση της εκπαίδευσης και της σχολικής ζωής, μορφές εκπαίδευσης, η ειδική εκπαίδευση στην Ελλάδα). Στο τρίτο, αναφέρονται τα αφορώντα στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση και τη συνεχιζόμενη μάθηση. Στο τέταρτο, επισημαίνεται η χρησιμότητα της συμβολής όλων των πλευρών (εκπαιδευτικών και λοιπού επιστημονικού προσωπικού, Α.Μ.Α., οικογένειας) στη σχολική και κοινωνική ένταξη των Α.Μ.Α. Στο πέμπτο, περιλαμβάνονται παραδείγματα εφαρμοσμένης ένταξης και στο τελευταίο μέρος αναφέρονται ορισμένες ηλεκτρονικές πηγές (δικτυακοί τόποι) πληροφόρησης. Τέλος, στο Παράρτημα παρατίθενται πίνακες εκπαιδευτικών μονάδων ειδικής αγωγής, νομοθεσίας και προγραμμάτων επιμόρφωσης. Αναλυτικό πίνακα περιεχομένων βλ. στο http://www.disabled.gr (μενού: βιβλία)
Subtitle: 
Από τη θεωρία στην πράξη. Σύγχρονες τάσεις για: τη γενική εκπαίδευση, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, το καθεστώς της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, τις πρακτικές σχολικής ένταξης.
Publications Date: 
2005
Book ISBN: 
960-630-385-3
Book pages: 
515
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο
Volume No: 
4

Ο Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας είναι Ομότιμος Καθηγητής Ειδικής Παιδαγωγικής τού Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ).
Σπουδές, επιστημονικό και διοικητικό έργο, προϋπηρεσία, διακρίσεις:
Τελείωσε το A' Γυμνάσιο Αρρένων Πάτρας. Έχει σπουδάσει Θεολογία, Φιλολογία, Στατιστική, "Μεθόδους και Εφαρμογάς Προγραμματισμού" και Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Έχει επιμορφωθεί και εξειδικευθεί [στο εσωτερικό και το εξωτερικό (υπότροφος τού Συμβουλίου τής Ευρώπης)] στην Επαγγελματική Κατάρτιση, τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό, την Ειδική Αγωγή και τη Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας (ερευνητικός σχεδιασμός, διεξαγωγή ερευνών, στάθμιση κριτηρίων κ.λπ.). Υπηρέτησε ως μέλος ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής τού ΕΚΠΑ. Διετέλεσε: Πρόεδρος τού Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής, Ψυχολογίας (ΦΠΨ) τής Φιλοσοφικής Σχολής, Διευθυντής τού Κέντρου Σχολικής, Επαγγελματικής & Κοινωνικής Ένταξης Ατόμων με Αναπηρία (ΚΕΣΕΚΕ) του ιδίου Τμήματος και Πρόεδρος τού Συλλόγου ΔΕΠ τής Φιλοσοφικής Σχολής. Υπηρέτησε (1981-1990) ως ειδικός επιστήμονας στο Υπουργείο Υγείας & Πρόνοιας (Διεύθυνση Σχέσεων με τις Ευρωπαϊκές Κοινότητες), για θέματα Επαγγελματικού Προσανατολισμού Ατόμων με Αναπηρία ή -όπως ο ίδιος προτείνει- Προσώπων με Αναπηρία. Εκπροσώπησε τη χώρα μας ή μετείχε σε επιτροπές, ομάδες ανταλλαγής εμπειριών και προγράμματα τής Ε.Ε. για θέματα Προσώπων με Αναπηρία ή αλλοδαπών μαθητών. Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων. Συνέβαλε στην αξιοποίηση κοινοτικών κονδυλίων από το Ε.Κ.Τ. και στην προσαρμογή σχετικών εθνικών ρυθμίσεων. Υπήρξε ιδρυτής και διευθυντής τής αναγνωρισμένης από το ΥΠΕΠΘ Τεχνικής και Επαγγελματικής Σχολής "ΙΚΤΙΝΟΣ". Έχει υπηρετήσει στη δημόσια και ιδιωτική γενική και τεχνική-επαγγελματική εκπαίδευση. Είναι μέλος ελληνικών και διεθνών επιστημονικών και άλλων οργανώσεων [Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων, Παιδαγωγική Εταιρεία Ελλάδος (στις οποίες διετέλεσε και μέλος των Δ.Σ.), Σώμα Ομοτίμων Καθηγητών (Ειδικός Γραμματέας Δ.Σ.), ARFIE ( Association de Recherche et de Formation sur l ' Insertion en Europe ), ΕΛΕΣΥΠ (Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού), ΕΛΜΕ (Ελληνική Μαθηματική Εταιρία), Φιλολογικός Σύλλογος "Παρνασσός", Ελληνογαλλικός Σύνδεσμος, Παγχιακή Εταιρεία για τη Διαφύλαξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς, Σωματείο "Φίλοι του Δρομοκαϊτείου Θεραπευτηρίου"]. Έχει διατελέσει Πρόεδρος Κληροδοτημάτων. Έχει λάβει τιμητικές διακρίσεις από διεθνείς οργανώσεις [ROTARY- INTERNATIONAL-CLUB DE PARIS- SUD EST, COFACE (Conf?d?ration des Organisations Familiales de l'Union Europeenne)-EURAMIS (Programme Europeen pour l'Accueil et la Meilleure Insertion Social des jeunes handicap?s), EUROCLASSICA (Federation europeenne des associations de professeurs de langues et de civilisations classiques)], την Εκκλησία (Ι.Σ. Εκκλησίας τής Ελλάδος, Ι.Μ. Πειραιώς), την Τοπική Αυτοδιοίκηση (επίτιμος δημότης Χίου, Οινουσσών, Ομηρούπολης, Αμανής, Καρδαμύλων), καθώς και από άλλους φορείς [ΕΠΑΛΞΕΙΣ, ΣΑΦΕ (Σύνδεσμος Αποφοίτων Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας) κ.ά.]. Στο πλαίσιο τού κοινωνικού έργου του διετέλεσε (επί 10ετία περίπου) παραγωγός και παρουσιαστής (Ρ.Σ. Πειραϊκής Εκκλησίας) ραδιοφωνικών εκπομπών με πρακτικό χαρακτήρα, κυρίως για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού. Έχει λάβει μέρος -με ανακοινώσεις, εισηγήσεις, παρουσιάσεις, συντονισμό, απλή συμμετοχή ή ως διοργανωτής- σε επιστημονικά συνέδρια και άλλες ανάλογες εκδηλώσεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Αρθρογραφεί στην επίσημη εφημερίδα τού ΕΚΠΑ: "ΕΔΩ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ" [πρώην "Το Καποδιστριακό" καθώς και σε άλλα έντυπα για θέματα εκπαίδευσης, επαγγελματικής κατάρτισης και αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, για την κλασσική παιδεία, το ζήτημα των δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων, τον αθλητισμό των Προσώπων με Αναπηρία κ.ά. Διετέλεσε/διατελεί μέλος Εισηγητικών Επιτροπών και Επιτροπών Αξιολόγησης [υποψηφίων μελών ΔΕΠ, υποτρόφων ΙΚΥ, προγραμμάτων ΕΠΕΑΚ, Σχολικών Συμβούλων και Διευθυντών Εκπαίδευσης (Κεντρικής Επιτροπής διενέργειας Διαγωνισμού), ΔΟΑΤΑΠ (ΔΙΚΑΤΣΑ), αναμόρφωσης προγραμμάτων υποτροφιών], Εφορείας ΦΕΕΜΠ (Φοιτητικής Εστίας ΕΜΠ) κ.ά.
Διδακτικό και ερευνητικό έργο:
Δίδαξε ή διδάσκει στο ΕΚΠΑ (σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο) καθώς και σε άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα/προγράμματα: Γενική και Ειδική Παιδαγωγική, Διδακτική, Σχολικό και Επαγγελματικό Προσανατολισμό μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, Παιδαγωγική Ψυχολογία και Μεθοδολογία Επιστημονικής Έρευνας.
Οι έρευνες που πραγματοποιεί καθώς και οι προπτυχιακές και διπλωματικές εργασίες και οι διδακτορικές διατριβές που εποπτεύει επικεντρώνονται αφενός μεν στη σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη των Προσώπων με Αναπηρία και των αλλοδαπών μαθητών -με αξιοποίηση του ρόλου των βασικών παραγόντων της αγωγής και κύρια χαρακτηριστικά τη συμπληρωματικότητα (όχι ισότητα), τη λειτουργικότητα και την ποιότητα ζωής- και αφετέρου στην εξελικτική πορεία των μαθητών που αρχίζουν νωρίς τον σχολικό τους βίο (πεντέμισι ετών), ενώ ένα σημαντικό μέρος τού όλου ερευνητικού έργου του αφορά στη στάθμιση κριτηρίων και στη διεξαγωγή στατιστικών ερευνών για τα παραπάνω θέματα.
Ιδιαίτερα Επιτεύγματα: Έρευνες και προτάσεις για την αναβάθμιση τής Ειδικής Επαγγελματικής Κατάρτισης, τη θέση και την εκπαίδευση τού αλλοδαπού μαθητικού πληθυσμού στη χώρα μας (συνεργασία με τον ομότιμο καθηγητή Θεόδωρο Παπακωνσταντίνου), το έργο τής Εκκλησίας για τις Κοινωνικά Ευπαθείς Ομάδες -κυρίως για τα ΠΜΑ-, τη σημασία τού αθλητισμού των ΠΜΑ και την εκπαίδευση των εκπαιδευτικών.
Στο πλαίσιο τής τελευταίας δράσης του εντάσσεται και η επί προεδρίας του αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος τής Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Τμήμα ΦΠΨ.
Συγγραφικό έργο:
Το κυρίως συγγραφικό του έργο αποτελεί μία προσπάθεια ολοκληρωμένης αντιμετώπισης τής ποιότητας ζωής των προσώπων με αναπηρία και αναφέρεται στις ενέργειες που αρχίζουν από την πρόληψη και φθάνουν στα ζητήματα τής ώριμης ηλικίας. Σε όλα τα έργα του, τόσο σ΄ αυτά που αφορούν στις Κοινωνικά Ευπαθείς Ομάδες, γενικότερα, όσο και σ΄ αυτά που αναφέρονται, ειδικά, στα Άτομα με Αναπηρία ή -κατά την πρότασή του- Πρόσωπα με Αναπηρία, περιγράφονται σύγχρονες θεωρητικές προσεγγίσεις και εφαρμοσμένες πρακτικές για την ποιοτική σχολική, επαγγελματική, οικονομική και κοινωνική ένταξη και ενσωμάτωση των προσώπων αυτών.

Subtitle: 
Από τη θεωρία στην πράξη. Σύγχρονες τάσεις για: τη γενική εκπαίδευση, την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, το καθεστώς της ειδικής αγωγής στην Ελλάδα, τις πρακτικές σχολικής ένταξης.
Publications Date: 
2005
Book ISBN: 
960-630-385-3
Book pages: 
515
Book Dimensions: 
24χ17
Publication Place: 
Αθήνα
Cover: 
Μαλακό εξώφυλλο
Volume No: 
4